Let it Bevaldi
A. Vivaldi (1678-1741) Concerto Grosso op. 3 núm. 11
A. Vivaldi (1678-1741) Concert per a 4 violins K. V. 550
P. Breiner (1957 - ) Beatles Concerto Grosso núm. 1
G. F. Haendel (1685-1759) Concerto Grosso op. 6 núm. 1
K. Jenkins (1944 - ) Palladio

La música instrumental del Barroc marcà la forma del concerto grosso i el del futur concert per a solista. Molts noms de compositors d'aquest període han quedat en la memòria col·lectiva per la gran bellesa de la seva música: Vivaldi, Corelli, Haendel, Bach, Telemann...en són uns bons exemples. Tal és la seva importància que durant els períodes següents molts compositors han agafat referències en la seva música. D'aquests compositors barrocs ens crida l'atenció Antonio Vivaldi. Tots en coneixem les seves Quatre Estacions i el seu cabell panotxa, però també és important veure a Vivaldi com a compositor i empresari d'òpera i oratoris, com a músic i compositor d'obres d'estil brillant, força rítmica, amb contrastos sonors molt clars i unes harmonies i melodies suggerents. Reconegut i imitant pels seus contemporanis va morir en la pobresa i enterrat en una fosa comuna, quedant la seva música “oblidada” fins la seva redescoberta durant el segle XX.

En aquest concert escoltarem exemples clars i encisadors de dos d'aquests compositors: de Vivaldi el Concert per a 4 violins en mi m. i el Concerto Grosso op. 3 núm. 11 i del seu contemporani Haendel el Concerto Grosso op. 6 núm. 1. Juntament amb aquestes obres veurem com la música i estil de Vivaldi i companyia ha influenciat en obres d'autors encara vius amb la interessant proposta de P. Breiner Beatles Concerto Grosso núm. 1 on agafa músiques de Haendel posant melodies de diferents cançons dels Beatles i l'obra del gal·lès K. Jenkins, Palladio, dedicada a l'arquitecte venecià Palladio i que farcí d'edificis impressionants la Venècia en que posteriorment visqué Vivaldi.

Subscriu-te al butlletí
Enviar Subscripció
Baixa del Servei

Copyright © 2013 OCT48

Avís legal