L'Oratori de Nadal
Cantata núm. 1 Per al primer dia de Nadal
Cantata núm. 3 Per al tercer dia de Nadal
Cantata núm. 6 Per a la festa de l'Epifania
Xavier Puig, director
M. Eugenia Boix, soprano
Lidia Vinyes Curtis, mezzo
David Hernández, tenor
Josep R. Olive, baix
Cor de Cambra de l’Auditori Enric Granados de Lleida

The Passion of Mary, (La Passió de Maria), és un oratori dramàtic que originalment, el 2002, fou un encàrrec que Howard Blake materialitzà en una obra per a soprano, tiple, orquestra i narradors; un Stabat Mater, que s’interpretà a l’Abadia de Sherborne, amb Patrizia Rosario (soprano), el Cor de la Catedral de Winchester, i la Bornemouth Symphony Orchestra, sota la direcció de David Hill.Entre els anys 2.002 i 2.006, el compositor revisà i extengué l’obra de manera que en resultà un oratori d’aproximadament una hora, que s’estructura en quatre parts: I. Visitation, Nativity, Boyhood (Anunciació, Naixement i Infantesa), II. Temptation, Beatitudes, Crucifixion (Temptacions, Benaurances i Crucifixió), III. Stabat Mater, IV. Resurrection and Salve Regina (Resurrecció i Salve Regina).

D’herència “britteniana” en el seu estil melòdic i harmònic, l’obra es presenta amb un leit-motiv introductori, que obre la primera i la tercera parts, cadascuna d’elles perfectament diferenciada i amb el seu propi caràcter, però ensems unificades en un fil conductor que porta a un semi-climax en el moment de la segona part que descriu la crucifixió de Jesús, i, posteriorment a la última part en què, després d’un anunci recitatiu del tenor, s’entona un Salve Regina que culmina amb un triomfant i monumental final de l’obra. En ella queda ben palesa la indissoluble relació entre la “Passió de Maria”, i la “Passió de Crist”.

El text recull passatges bíblics i propis de la litúrgia tradicional, dels que Howard Blake realitzà un profund estudi, amb el suport d’una extensa bibliografia, per materialitzar el seu procés creatiu en aquesta magnífica partitura. Part del text és en llatí, i part en anglès, de manera que es creen dos plans, un de diegètic, i l’altre d’extradiegètic, que realcen el relleu de l’obra.

Suscríbete al boletín
Enviar Suscripción
Baja del servicio

Copyright © 2013 OCT48

Aviso legal